Juletider

God fortsättning allihopa !
Jag har varit så gott som helt död på bloggfronten de senaste dagarna, men det förvarnade jag ju om innan ;)
Har gjort så mycket & mycket har hänt, har knappt haft tid till datorn alls.
Men jag tänkte att jag kunde ta en snabb summering av julhelgen:

23 december:

Jag har alltid älskat den dagen. För då är det liksom dan före dan. Jag var ensam hemma & försökte mig på att städa, köpa & slå in alla julklappar, sen kom brorsan & vi hade jättekul tills mamma kom hem, stressad, mera städa och lite bråk här och där MEN, vid 9-snåret kom äntligen morbror Richard ! Alltid lika efterlängtad :)

Samuel sprang efter honom vart han än gick och vi kollade på Bingolottos Uppesittarkväll, lite av en tradition.


För första gången på några år la jag mig innan tolvslaget, runt 23, och när jag väl hade somnat vaknade jag av att min lillebror pratade i sömnen (han gör det rätt ofta)... Men somnade om tillslut i alla fall :)


24 december:

Mamma väckte mig för att Samuel ville ha sällskap under julkalenderns sista avsnitt. Jag har verkligen inte följt julkalendern i år,  vilket jag gjort så gott jag kunnat alla tidigare år, men det lilla jag sett av den verkar väl helt okej, även om det inte var särskilt mycket julstämning i den.

Sedan öppnade min bror & jag våra morgonjulklappar, vilket bestod av 2 pysseltidningar till honom och ett par stora örhängen med nitar till mig. Nice.


Morbror vaknade, vi åt julgröt, jag fastnade framför finalen av Top Model, som jag följt under min sjukdomstid för nån vecka sen, sen gjorde jag mig iordning. Tycker om att klä upp mig på julafton så jag låste som vanligt in mig på rummet medan resten av familjen julstökade & lagade julmat.

Sen åt vi en underbar jullunch (min morbror är kock så han lagar alltid fantastisk mat) innan det var dags för Kalle Anka.


Och jag måste säga att jag gillade valet av julvärd i år (Lasse Kronér). Han är liksom jättemysig och passade bra där.

Samuel skrek på oss att vara tysta när vi pratade & sjöng med i replikerna under Kalle, sen retades vi med honom och ville kolla lite på "Kan du vissla Johanna?" fastän han var jätteivrig med sina julklappar. Och sen var det äntligen dags.

En riktigt lyckad julklappsutdelning, förutom att jag fick lov att börja dammsuga mitt under ceremonin för att Richard råkade ha sönder ett glas. Haha.
Alla blev glada för sina julklappar och jag lägger in lite bilder senare på vad jag fick.

25 december:
Vaknade hyfsat sent, pappa hämtade Samuel & jag ringde runt till bandet, vår mentor & en kvinna som håller i spelningar på Rättviksparken, vi skulle nämligen spela där och det var en massa missförstånd hit och dit som vi försökte lösa, när det var klart stressade jag in i duschen & på med finkläderna innan jag åkte på nästa julfirande, hemma hos farmor med hela släkten på pappas sida.
Ännu en god jullunch, tomte med julklappar & sen lite hembakat fika.
Och så fick jag reda på att det inte alls skulle bli någon spelning, kändes rätt surt men samtidigt helt okej.
Åkte hem & softade med mamma & Richard.

26 december:
Sov lääänge, kollade på Evan den Allsmäktige med min käre morbror (mamma jobbade), sen kom Samuel som ville spendera mer tid med Richard så vi spelade Tekken 5 i flera timmar i hopp om att vinna nya spelare.
Runt 17.00 så åkte han hem igen & jag & Richard gick till kiosken där mamma jobbar, sen vidare för att handla middagsmat.
Väl hemma åt vi en underbar middag, tittade på Körslaget och sen fastnade i alla fall jag & Richard framför tv:n och såg Gladiator, Midnight Run och halva reprisen av Jeff Dunham: Spark of insanity.
Sen fick vi lov att gå och lägga oss, klockan var efter 3 på natten....

Och idag så har jag inte hunnit så mycket mer än att äta lite frukost medan Richard sprang omkring i lägenheten & packade, nu har han precis åkt och jag är helt ensam hemma igen... Känns lite sorgligt, men jag ska göra det bästa av dagen, som att t.ex:

- Ta tillbaka mitt rum som Richard lånat, städa lite, bädda om sängen och installera alla nya julklappar.
- Ta en promenad ut på Rättvik innan affärerna stänger, köpa ny mascara (min favorit finns bara i Rättvik ironiskt nog) och tandkräm. Fast när jag tänker efter så kommer jag nog inte hinna innan affärerna stänger. Men i alla fall :)
- Ta en låångdusch/bad, fixa naglarna och lite sånt pyssel.
- Ringa runt till lite folk. Har inte haft kontakt med någon (förutom alla God Jul-smsen och att jag träffade Alex & Kammo vid stationen igår) nu de senaste dagarna så det vore kul att få önska alla en god fortsättning & höra vad som hänt under jul.

Dessutom så kommer jag få sitta ensam större delen av min födelsedag på måndag, mamma jobbar mellan 9-18 och kommer nog komma hem ganska sent, så det kanske finns någon som vill ta en fika eller nåt... :)

Nej nu ska jag göra nåt vettigt, bilder från julen kommer senare idag :)

Puss & Kram !


Kommentarer
Skrivet av: Marielle Persson

tack så mycket <3 :D

vilken mysig jul du verkar haft:) synd att ni inte fick spelningen bara :/


Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback