I'm better?

Hej igen bloggen !

Jag tror att jag ser ljuset i tunneln nu, åtminstone så ger jag mig fan på att trolla fram det ! :)
För det har varit en jobbig vecka med många tårar, dåliga tankar och negativ attityd.
Allt har känts åt helvete, rent ut sagt. Ingenting har varit kul och verkligen allting jävlades med mig.
Ville stänga in mig i en bubbla och slippa alla människor.

Ett tag var jag på väg att fly till min morbror, men han har sorgligt nog skadat sig och är sängliggande, så jag tänker på honom och hoppas att han snart mår bättre.

Men varenda dag, oavsett hur shitty min föregående dag har varit, så har jag försökt ha positiv inställning till allt och alla.
Haft som regel att lämna huset med ett leende på läpparna. Och det har funnits små ljusglimtar varje dag, det tackar jag för.

Men ibland är det svårt att vara positiv i ett negativt samhälle. I lilla landet lagom där alla mår "sådär".
Klart som fan att det färgar av sig till slut !

Även fast min dag har varit ganska dålig, jag är inte pessimist utan snarare realist, så känns det lite bättre nu, utan någon speciell anledning. Jag har lärt mig att man inte kan lita på att lyckan kommer från annat håll. Att någon annan ska komma på vit springare och lyfta ur en ur den grådaskiga tillvaron. Man får inte vara naiv. 

Det är bara du som vet hur du själv behöver bli hjälpt, då hjälper det det inte att vänta på att någon annan ska göra det åt dig och bli ledsen när det inte händer något.

Självständighet to the people !

Men som sagt, med positiv attityd går du leende ur kampen ;)
(Och till imorgon har jag en massa bloggidéer så kom in och kika !)


Bild från när jag slutade 9an, -07.

Kommentarer
Skrivet av: Christoffer

Men vi hade iaf kul på ICA/Konsum?;)

Skrivet av: Joooohaan

Du var mkt Vacker i den klänningen:D

2009-02-02 @ 21:26:44

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback