Lördagmorgon.

Sitter här och lyssnar på en gammal favorit, Meet You Halfway There - Student Rick.
Den har fortfarande flest spelningar på min iTunes, trots att det var längesedan jag lyssnade på den.
Hade min stora Student Rick-period i 9an och lyssnade sönder just den där låten, men den är väldigt fin.
Och det är inte klokt vilka massa minnen som väcks till liv av lite musik !

Dagsplanen ser ut som så att vid 15.00 ska jag, mamma & Samuel åka och titta på en lägenhet !
Är väldigt nyfiken och vill gärna flytta ifrån våran nuvarande lägenhet, har bott i det här pyttelilla rummet i typ 11 år nu, känns som en evighet !

Vi har nog aldrig riktigt trivts här faktiskt, speciellt inte mamma som är tvungen att dela rum med Samuel.
I mitt rum har jag trots allt lyckats klämma in 2 garderober (som iochförsig fanns här från början), en 105-säng, datorbord med laptop & datorstol, byrå med en stor stereo ovanpå, bokhylla som avskärmar sängen på ett mysigt men ganska opraktiskt sätt samt en tv med tillhörande tv-bänk, Playstation2 och en massa spel + filmer. Men jag har i princip noll golvyta och det blir stökigt på 2 sekunder härinne, omöjligt att möblera snyggt dessutom.

Men om vi nu flyttar, vilket det finns en liten chans till, så kommer jag äntligen få ett stort rum !
Ska ta med kameran också och fota lite, kommer väl upp på bloggen senare idag.

Hursomhelst, efter lägenhets-rundan så ska jag hälsa på min gode vän Magnus, som jag inte träffat på väldigt länge.
Vi umgicks väldigt mycket för ungefär ett år sedan, spelade tv-spel, kollade på icanhascheezburger.com och skrattade åt roliga youtubeklipp. Nu ikväll så får vi se om vi kan hitta på nåt, vädret är ju inte det bästa och mamma har inte möjlighet att skjutsa till Leksand. Men vi får hoppas !

Nej nu måste jag verkligen göra mig iordning, skriver mer sen !


TV-hörnan i mitt pyttelilla rum, här är det ändå välstädat. Men jag trivs inte och har positiva förväntningar på nya lägenheten, om det nu blir nåt :) Håll tummarna !

+ att dagens låt måste ju bli
MEET YOU HALFWAY THERE - STUDENT RICK


Videon är btw ganska... Jaa, konstig, en tjej sitter och mimar och tar i, men eftersom att låten är rätt okänd så var det den bästa versionen av själva musiken jag kunde hitta på youtube. Så lyssna bara på låten ;)

Kommentarer
Skrivet av: malin svärd

2009-01-26 @ 16:14:50
Skrivet av: malin svärd

Jag har hört från min vän Linnea ( lldeluxe.blogg.se) att du fixar grymma banners. Jag har också sett den du gjorde till dom och skulle verkligen, verkligen uppskatta om du skulle vilja hjälpa mig med ? (aa)



Hör av dig ! Puss


Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback