Mitt första inlägg 2009.

Hej bloggen !
Jaa, nu sitter jag här vid min snygga laptop från HP, som jag köpte i September 2007. Ett av mitt livs bästa köp.
Den har givit mig så mycket, jag har lärt känna många nya vänner, och framförallt, jag har upptäckt tjusningen med bloggar.
Både att läsa och skriva själv.

Men visst har min dator förstört en hel del också. Senast igår kväll när jag pusslade ihop min nyårskrönika som tog tid så blev jag osams med min mamma som hellre ville att jag skulle vara hennes sällskap denna nyårsafton. Och jag blev så arg på mig själv för att jag lät laptopen ta så mycket tid (okej, locktången var väl också ganska skyldig).
Men denna dator har underhållit mig ändlösa sommarlovsdagar och tråkiga sjukdomsperioder, så jag har den att tacka för mycket !

Nåväl, detta inlägg ska inte enbart vigas åt datorns magiska dragningskraft.
Idag har jag varit hos min låtsaspappa större delen av dagen. Eller vet ni vad? Eftersom att det ändå är nytt år så kan jag börja det med att skriva "pappa", istället för låtsaspappa. För han är ändå den enda pappan jag haft, även om han inte är min biologiska far. Så från och med nu, så skriver jag bara pappa. Mycket enklare så :)

I alla fall, jag var där & spelade en massa tv-spel med min lillebror, han äger ju ett Nintendo Wii så jag fick en hel del armstyrketräning kände jag, haha ! :)

Kvällen ägnades åt middag med mamma & Parlamentet, och nu en hel del dator igen.
Och vet ni? Jag ska fixa en liten överraskning i veckan, inte så märkvärdigt, men ändå kul ! :)
Ni får se då vad det är ;)

Avslutar detta årets första inlägg med lite roliga bilder från året som gått !


100-talet sådana här bilder togs när vi hade vårat traditionella Fricks-besök med "efterfest" hos mig, gänget från 9an. Och imorgon blire ännu ett besök !

En mucho trevlig helg hemma hos min morbror med hans vänner i Stockholm i mars.

Fotogalen, och framförallt photoshopgalen period. Martina hakade oftast på och det var svinkul att posa.

Cherry Coke och färgade slingor i Uppsala i April.

Bellman Begins, världens roligaste projekt. Jag i blå kjol förövrigt.

Flygplansmat på planet till Paris, en otroligt rolig resa och just vid detta tillfälle var jag hur uppspelt som helst- jag skulle äntligen få åka utomlands !

Några dagar i Stockholms skärgård blev också av, på vår båt Indigo. Just den här dagen var varm och skön men resten av dagarna så regnade det... Grr.

Fricksbesök återigen. Alltid lika mycket prat, skratt och goda bakverk.

Träffade de underbara italienarna ! Talangfulla, flaggkastande och charmiga.

Jag & Nadja åkte till Säter i slutet av juli och tittade på Lars Winnerbäck med flera. Minnesvärd kväll !

Såg Krunegård. Totally awesome.

Jaa, så här speedad kan man vara när man repar en hel natt utan stopp eller sömn. Kul var det i alla fall !

Borlängebesök med Anna & Sandra, köpte dubbeltramp till Carro !

En galen sensommarnatt hos Martina. Stickam, skratt och Sugar Rush.

Gotland by night. Mycket minnesvärd resa och framförallt denna kväll, då vi satt på mormors vackra veranda hela natten med tända ljus och vin.

Jag & Ida kom på den briljanta idén att ta med laptopen längst ut på långbryggan tillsammans med en massa filtar & kolla på film utomhus- mitt i höstkylan ! Men mysigt var det, kanske mysigast när vi kom hem och in i värmen.

En hej massa estetfester hanns också med... Eller ja, i alla fall 3 xD Hade lika snurrigt kul alla gånger.

ES-fester var det ja. Här med maffiatema också, megakul ! Paardeey.

... och så självklart en massa minnesvärda spelningar. Den roligaste var nog ändå den på Arenan, vår största spelning hittills !

Dags att krypa till kojs.
Ha det bra !
Puss & kram

Kommentarer
Skrivet av: Denise

Har du inte nån film eller nåt nånstans på bloggen på när ni spelar så man får höra? :) Spelsr du trummor eller? :)



Jaha men gud vad kul att dom hittade dig via bloggen, och 12 prenumeranter är en jättebra början :)



Tack vad gulligt av dig :) Det är bara höra av dig om du behöver lite röster nånstans så hjälper jag dig :)

Skrivet av: Erica

Hej miccan, kul med mycke bilder! :)

Vad har hänt med din meny btw? :O

puss

2009-01-03 @ 12:32:30
URL: http://eranerran.blogg.se/

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback