Det hänger på håret.

Mina hårfavoriter, som jag använder regelbundet just nu:




TRESemmé Schampo & Balsam (color revitalising)
Håret blir hur rent som helst, stora flaskor, salongkvalitet till bra pris, luktar gott och gör håret ultramjukt, speciellt om man har i balsamet lite extra länge.


Nivea Diamond Gloss Treatment Spray
Använde schampot & balsamet i samma serie innan Tresemmé, de var också bra.
Den här sprayar jag jämnt i hela håret när det är blött (handdukstorkat), snålar inte och kammar sedan ut i längderna. Luktar gott och gör håret silkeslent.


Matrix Vavoom Gold Heat Blow In Volume
Värmeskydd som även det ska användas i fuktigt hår. Räcker med ett tryck även om håret är ganska långt, som mitt. Ha i hela håret, även hårbotten.


L'oreal Tecni.Art Full Volume Mousse
Egentligen min mammas, men lånar när min egna (THC, som också funkar bra) är slut. Har i när jag fönat håret bara litegrann, så att det fortfarande är smått fuktigt. Sen fönar jag håret med huvudet uppochner, för extra volym. Om jag lockar/gör vågor i håret har jag även i när det är gjort, för extra stadga till lockarna.


L'oreal Playball Motion Gele
Egentligen använder jag en från Fructis, den ovan är nämligen också min mammas.
Den använder jag när jag plattat håret och vill ha extra volym, masserar in en klick i hårbotten. Passar som volymhöjare till de flesta frisyrer. Luktar godis!


Remington S2014 plattång
Bästa plattången jag någonsin ägt! Fick i julklapp förra året, och den blir fullt varm på bara en minut, plattorna är keramiska och den pressar håret hårt mellan plattorna, vilket gör att man bara behöver ta varje slinga en gång. Arbetet går fort. Funkar utmärkt även om man vill locka & göra vågor.


Remington CIF75 locktång
Smal locktång med "vävd" yta. Snabb uppvärmning och garanterat hållbara och snygga lockar.


WELLA Hairspray Volume & Hold
Håller verkligen allt på plats, behövs inte särskilt mycket, sprayas på långt avstånd och kammas lätt ur håret.

Egna tips
Jag brukar försöka låta bli styling överhuvudtaget minst en gång i veckan. Då tvättar jag bara håret, använder mig av Nivea-sprayen, låter det självtorka och flätar innan jag lägger mig.

Sen gör jag inpackningar så ofta som möjligt, då tvättar jag håret, handdukstorkar (näringen tas upp bättre då), fördelar i hela håret och sätter upp håret i en sk turban, låter det vara så så länge som möjligt innan jag sköljer ur och avslutar med balsam.

Dessutom försöker jag (det här har ni nog hört 100 ggr förr dock) att inte tvätta håret jämt, varannan dag som oftast. Helst var fjärde, och ser håret fett/smutsigt använder jag mitt über-torrschampo:

Get InStyle Dry Shampoo, 99 spänn.
Om håret är väldigt slitet, vilket mitt är (i alla fall i topparna) så brukar jag ha i jojobaolja i topparna innan jag lägger mig, sova med flätor och tvätta ur oljan dagen därpå, hjälper verkligen otroligt mycket.

Så, det var mina bästa hår-tips.

Lycka till!

Kommentarer
Skrivet av: Mamma

Ahaaa, nu fattar jag varför mina grejor tar slut så fort! Framför allt Jojobaoljan... (morr...)

2009-11-28 @ 21:11:47
Skrivet av: N e l l y ♥

Åh tack Micaela :') Det är du med :) <3


Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback