Just an ordinary tuesday.

Blev ju inte många inlägg igår eller idag, vilket jag tänkt, men jag hade fullt upp med annat.

Idag har Wrong Channel
äääntligen repat igen! Var längesedan nu, och vi bestämde bland annat att vi ska göra en helgrym cover på.. Ja, det får ni veta när ni hör den på radio ;)

Kom att tänka på en sak idag. Jag klarar inte av människor som tar sig själva på för stort allvar, men som samtidigt vägrar att ta ansvar för det de gör. Såna som gnäller på att alla andra är dumma i huvudet, men som samtidigt är naiva nog att tro att någon annan kommer lyfta upp dem när de är nere. Såna där som bara mår dåligt hela tiden, men vägrar göra något åt det. Eller ännu värre, är helt stensäkra på att problemen försvinner med lite piller. Kom igen. Är de så rädda för att rannsaka sig själva? Att se sig själva i vitögat, att faktiskt ERKÄNNA att det inte är alla andras fel att de mår dåligt. Att man kanske mår sämst av att alltid tycka så jävla synd om sig själv? Och att man förstör för sig själv genom att vägra erkänna sina fel och brister?

Nej, skärpning, alla deppiga, naiva människor! Jag vet hur det är, jag har varit där alldeles för många gånger. Jag har tyckt otroligt synd om mig, trott att folk var dumma i huvudet när de inte tyckt lika synd om mig, gnällt på folk, känt mig osynlig och deppat ner mig, halvt för syns skull. Men det var för 2-3 år sedan. Sen lärde jag mig att den enda som kan få mig själv att må bra, är jag! Ingen kärlek i världen kan få en att känna sig 100% lycklig, om den inte är från dig, till dig, till att börja med. Att desperat skaffa pojkvän/flickvän är alltså ingen lösning på problemen, även om det kan kännas så i början. Det finns inga utvägar eller genvägar i livet, så ta tag i problemen. And pills are not the way to do it...

Det var väl mina, möjligtvis lite osammanhängande sådär efter midnatt, insikter för dagen. Nu ska jag sova eller nåt annat kul. Puss!


Kommentarer
Skrivet av: NELLY

sv: tack micaela :) <3

och bra sagt! kunde inte sagt det bättre själv :] ditt inlägg alltså hehe

Skrivet av: Tobias H

Bra sagt(/skrivet)!!! ;D Du säger så mkt bra du!! Du kan gå långt här i världen, se bara till att vara allt du kan vara så kan du göra vad du vill. :) Det kmr bli tomt på Estet utan dig, we'll miss you!! :)



Men som sagt, BRA SKRIVET!! O lycka till med covern!! :D

2010-08-18 @ 12:28:05
Skrivet av: Micaela svarar

Svar till Tobias H: Tack så mycket! Nu blir jag nästan lite rörd! Kommer sakna er också, men förmodligen kommer jag och hälsar på ibland när jag inte har något bättre för mig ;)

2010-08-18 @ 13:52:51
URL: http://micaelabergne.blogg.se/
Skrivet av: Tobias Hallberg

Kul att du blev glad, vet du vad du ska göra nu i höst nu? Helt bestämt alltså ;)

2010-08-18 @ 22:15:23

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback