Katastrofdrömmar.

Idag är jag sjuk, och det suuuuger. Har "bara" varit sjuk en gång i sommar, och då blev jag ordentligt jävla jättesjuk så jag hade hoppats på att det skulle täcka hela sommaren, men, SÅ FEL JAG HADE!
Usch. Dagen har spenderats i sängen med säsong 6 av Vänner, något som kan få mig på toppenhumör oavsett hur sjuk jag är.

Hursomhelst så ville jag skriva lite om sjuka drömmar jag haft på sistone. För 2 nätter sedan drömde jag tillexempel att jag skulle flyga över Siljan med Beyoncé, alltså flaxa och flyga, i bikini. Sinnes. Natten till igår drömde jag däremot att jag var med i World Trade Center-katastrofen, på något sätt befann jag och mina vänner oss i byggnaden när flygplanet kraschade in och det tog så pass lång tid att jag hann rädda en massa folk, men på något sätt bevakade jag byggnaden med övervakningskameror och fick se en panikslagen kvinna springa in i en hiss och i nästa sekund rasade taket ner över henne så fort att det bara blev svart, ungefär där vaknade jag, helt skräckslagen.

Inatt drömde jag att det var 2012 och att världen, precis som sägnen säger, skulle gå under. Kommer inte ihåg några detaljer, men jag har drömt det förut. Senast bara för någon vecka sedan, i den drömmen gömde jag mig i en stuga med en gammal kompis, det var nyårsafton till år 2012 och några högstadieelever hade byggt nån jättegrej i aliminium som skulle förhindra att jorden gick under.

Men den allra läskigaste katastrofdrömmen jag haft var för ett par månader sedan, då jag drömde att solen störtade mot jorden i hög hastighet och alla fastnade i luften tills solen gått tillbaka till sin ursprungliga plats i solsystemet, men det hände massor av gånger och när jag väl vaknar säger min bror "Jag drömde en mardröm om att jorden brann upp och gick under!". Scary shit, right? Vad fan ska allt det här betyda liksom?



Kommentarer

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback