2010 - nya tag (bildtungt).

Usch, nu har det verkligen hänt för lite på den här bloggen!
Sen jag skrev sist har jag fyllt 18! Och födelsedagen var den bästa på länge, delvis pga den stora innebörden av 18 år. Mamma & brorsan väckte mig med te, pepparkakor och en massa fina presenter. Jonas kom vid kl 3, vi åkte ner & fikade med pappa & farmor, sen åt vi (jag, Samuel, Jonas & mamma) middag på en bbq-restaurang här i Rättvik, och jag beställde in öl åt mig själv för första gången ;) Sen åkte jag & Jonas till Leksand för ett besök på Leksandsbaren som avrundade hela kvällen.

Dagen därpå fick jag min födelsedagspresent av honom, biobesök; Avatar! Och jag som egentligen inte är världens största fan av såna filmer blev helt såld och otroligt positivt överraskad. Bästa filmen 09 utan tvekan.

Och årsresumé då? 2009 gick upp och ner hela tiden, men var trots allt ett ganska bra år. Jag har lärt mig mycket om mig själv och andra människor, vuxit i mig själv och blivit starkare.


Bild tagen i början av året, i gamla lägenheten. Februari kanske?


Bandkväll i mars, då vi kollade på alla inspelade spelningar vi dittills gjort. Spelade rätt mycket då också, sen under april blev det projektdags! Med tillhörande projektfest ;) Och jag firade en awesome Valborg med Jonas och våra vänner.




Studiofotografering nr 2 med Wrong Channel, i maj.


En mindre glad Micaela i början på sommarlovet. Vi hade äntligen flyttat till större lägenhet/flerfamiljshus, helt nyrenoverat och jag hade faktiskt riktigt kul under Peace and Love.


En gladare Micaela i mitten av sommarlovet. Jammar i replokalen med Johan Palm och hans band. Anledningen till detta möte och musicerande är att vi (Wrong Channel) skulle spela som förband åt dem dagen efter och uttråkade som bandet var i lilla tråk-Rättvik fick de kontakt med oss och det slutade med att de helt enkelt kom till vår replokal. Kul var det hursomhelst!



En av mina absoluta favoritbilder under 2009. Classic Car Week bestod av festande med Anna m.fl för min del, och det var riktigt kul. Bilden ovan togs en festnatt under CCW i juli/augusti.





Skolan började, för min del för sista gången och jag gick för första gången från att konstant färga håret svart till att göra blonda slingor! Blev inte helt perfekt pga några centimeters utväxt och resten halvt urtvättad svart färg, lite flammigt resultat sådär. Men jag jobbar på det!





Vintern och december kom, jag julpyntade hemma, fick äntligen jullov, hade återträff med gamla 9B och firade slutligen jul, födelsedag & nyår.

Puh!
Det var 2009 ja. Nu kör vi hårt 2010!

/// Micaela Bergne

Kommentarer
Skrivet av: Erran

Skön knowoutbild på slutet :)


Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback