Min första bästis.

Från det att jag var 5 månader gammal, tills dess att jag var 15 och skulle börja gymnasiet, hade jag en underbar katt vid min sida. Tusse hette han. Han betydde enormt mycket för mig, han var min allra närmsta vän. Visst, det är svårt att förstå ett husdjurs roll i en familj om man aldrig haft ett själv, men Tusse var speciell. Han hade barnasinnet kvar på ålderns höst, sov i min säng varje natt och var förtvivlad när jag inte var hemma. Som mamma brukar säga, han "adopterade" mig redan när jag var liten.

Min mormor var kattuppfödare och hade alltid kattungar hemma, och Tusse var en av dem. Så fort vi kom på besök, jag och mamma, så släppte han allt, även om han var mitt uppe i en måltid, för att lägga sig i mitt knä. Och jag var trots allt en 5-månaders baby som inte var särskilt försiktig av mig. Men tror ni han brydde sig?

Han skulle egentligen säljas till en gubbe, men försvann. Överallt letade de, tills gubben till slut gav upp och valde en annan katt. Han hann knappt åka därifrån förrän Tusse helt nonchalant kommer in genom dörren och blänger på mormor. "Mig gör du dig inte av med". Jag vill tro att vi var menade för varandra från första början. Och det var vi också. Min första soulmate, världens finaste, lagom tjocka katt. Jag saknar honom.


Lite bebis-bilder på mig & Tusse:







Kommentarer
Skrivet av: Tobias Hallberg

Naaw!! Världens sötaste blogginlägg EVER!! :) Får mig att tänka en av våra gamla hundar, Sascha, om jag förstår inlägget rätt så var Sascha för mig ungefär som Tusse var för dig. ;)

Det finns bilder på när jag är ungefär 1 år gammal o ligger o sover bredvid henne i hennes lilla sovplats :P Först var hon nästan som en mamma, men sen när jag blev äldre blev vi bästa vänner...

Tills hon dog när jag var 13... :´(



Sorry att jag alltid skriver så långa kommentarer, det bara blir så xP

2010-09-07 @ 23:55:43
Skrivet av: Micaela

Svar till Tobias: Aww, tack, vad glad jag blir! :)



Åh, ja men det låter som ungefär samma slags relation! Såna är nog ändå ganska viktiga tror jag, jag är i alla fall väldigt glad att jag hade Tusse när jag var liten, antar att Sascha förändrade ditt liv en smula också ;)

Skrivet av: Tobias Hallberg

Utan tvekan ;) Hon var den första som sprang till mig flera gånger när jag gjorde illa mig. Dessutom fyllde hon år exakt en vecka efter mig, och var ett år äldre. Hon var alltid med mig när jag var hemma, hon sprang t.o.m. in i badrummet o hoppade i badet när jag badade!! xD Fler än en gång!! :P Hon var awesome, o kmr alltid ha en plats i mitt hjärta. :) Alla våra hundar var awesome, men hon var speciell.

Jag kmr definitivt skaffa hund när jag blir äldre ;)

2010-09-08 @ 00:35:09
Skrivet av: Micaela

Svar till Tobias: Åh, låter verkligen som en solskenshistoria! :) Det tycker jag du ska göra, jag ska helt klart skaffa katt!

2010-09-08 @ 00:44:50
URL: http://micaelabergne.blogg.se/
Skrivet av: Darksess

Aw vad sött :D Jag hade också en katt sen jag var liten. Han lät mig linda in honom i handdukar och mycket annat.

2010-09-08 @ 08:10:01
URL: http://www.darksess.com
Skrivet av: maria - foto fööfään !

guu börjar nästan gråta, min katt betyder allt för mig, att djur kan betyda så mkt..



sv: guu va skönt, min vill inte ge sig, ifs blev jag sjuk i söndags menmen. Förutom förkylningen är det bra :)

2010-09-08 @ 10:46:57
URL: http://sloarez.blogg.se/
Skrivet av: caroline

svar: tack så mycket! :D

vad gör dudå? :)

2010-09-08 @ 15:36:53
URL: http://carolinekero.blogg.se/
Skrivet av: maria - foto fööfään !

sv: tack :D

ja det kan jag förstå, det är så mysigt med djur

tack<3

2010-09-08 @ 17:40:57
URL: http://sloarez.blogg.se/
Skrivet av: Jessica

Jättefin blogg :))

2010-09-08 @ 17:59:39
URL: http://yessicaas.blogg.se/
Skrivet av: Anna

Jajamen :)

Det är helt okej, hur är det själv? :)

2010-09-08 @ 18:30:32
URL: http://aannabelle.blogg.se/

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback