Magsjuk.

Jag har åkt på värsta sortens magsjuka, tror nog att jag aldrig mått såhär pyton. Just nu mår jag lite bättre, känner inte av magen så mycket, men jag har varken ätit eller druckit på 12 timmar, senast försökte jag med en pytteliten munsbit knäckebröd och en halv klunk vatten, men det kom upp precis lika fort. När jag fått upp lite känns det så pass bra i kroppen att jag kan ligga ner och vila, men så fort jag rör mig får jag extrem smärta i magen och ryggen och måste upp och kräkas igen. Har knappt sovit alls inatt, feberfrossat och vänt och vridit mig men "bara" spytt 2 gånger. Totalt sett har jag nog hängt över toaletten ca 20 gånger det senaste dygnet, det här är det värsta jag varit med om.

Hela smärtan känns som en blandning av mensvärk och vanligt magont, som brukar komma och gå och gör att det bubblar i magen. Men den här smärtan är konstant och växlar från att vara högt uppe i magen till långt nere. Igår kunde jag inte ens prata, jag låg mest och gnydde. Kunde heller varken skratta eller gråta och började hypertänka vilket gjorde allting värre. Nu mår jag ju betydligt bättre, men jag drar mig för att ens dricka vatten. Läste om lite bra huskurer och tydligen ska Ahlgrens bilar, avslagen Coca-Cola, nyttiga juicer och barnmat vara bra, så nu har jag skickat en handlingslista till mamma. Jag hoppas bara att jag är frisk till imorgon då vår utbytesstudent Nina har sin hejdå-konsert innan hon åker tillbaka till Australien, vill verkligen säga hejdå!

Så, detta är också förklaringen till det obefintliga bloggandet igår. Blev förvånad över hur mycket jag pallade att skriva nu, men lägger detta lite på hyllan tills jag mår bättre.
Puss!

Kommentarer
Skrivet av: al

Akta dej för apelsinjuice bara, det är hemskt att kräkas upp =O !

Krya på dej!



al

Skrivet av: Tobias Hallberg

No!! Låter illa, krya på dig!!

Nina har konsert imorrn ja, vilket man inte bör missa MEN hon åker ju inte förrän om en vecka så det går nog att hinna säga hej då till henne efter imorrn skulle jag tro ;)

2011-01-07 @ 18:10:54
Skrivet av: sara

ÄR du sugen på en ny header till bloggen?

JUST NU: Header tävling på bloggen!

Gå in och kika på dem enkla reglerna :D

Annars, hoppas jag att du får en mysig måndag och god fortsättning!

KRAM Sara

2011-01-10 @ 08:59:14
URL: http://ensara.blogg.se/
Skrivet av: Sara

oj uschdå stackarn! KRYA PÅ DIG! :)

magsjuka är nog något av det värsta som finns.

& jag är illa rädd att jag håller på att få det också, fy :s

2011-01-10 @ 17:02:43
URL: http://alexandrasara.blogg.se/

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback