Min första kärlek.

Usch, vilket jobbigt ämne! För det första är jag ju ännu rätt ung, så att avslöja första kärleken skulle fortfarande kunna vara pinsamt eftersom att det inte var så längesen. Men för att vara ärlig så har jag svårt att bara peka ut ett tillfälle och säga "just där och just då blev jag kär i den personen och det var första gången för mig". Jag vet inte hur många gånger jag varit riktigt kär, på riktigt, plus att det har varit så olika känslor. Love is a tricky thing.

Men, allra första gången jag blev pirrig i magen av en kille, var min bästa kompis killkompis, vi kan kalla honom C. Jag var mellan 5-7 år gammal och tyckte att han var söt, och en dag var vi på samma kalas, hos vår gemensamma kompis. Vid den här tiden hade Eva & Adam precis börjat sändas på TV och självklart var det det som alla tittade på, mig själv inräknad, så vi beslöt oss för att leka ryska posten. Och då skulle jag få en "långtradare" av honom...

Det var pirrigt men läskigt, och jag skrek "nej!" mest för att det var så alla andra gjorde, oavsett vem det blev. Egentligen kanske jag hade velat skrika "ja!". En lång puss blev det, mitt på munnen, sen fegade jag ur och fick istället en massa pussar på kinden. Shit, jag kommer ihåg det här som nyligen, inte nödvändigtvis som igår, men som kanske förra året eller något. Då virvlade fjärilarna i magen minsann.

Det måste ha varit första gången jag var någotsånär kär. Dessutom blev jag retad för det i flera år av min låtsaspappa... Men så ligger det till och nu vet ni det, haha!



Dag 1 – Presentera mig själv.
Dag 2 – Min första kärlek.
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Det här åt jag idag.
Dag 5 – Vad är kärlek.
Dag 6 – Min dag.
Dag 7 – Min bästa vän.
Dag 8 – Ett ögonblick.
Dag 9 – Min tro.
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 11 – Mina syskon.
Dag 12 – I min handväska.
Dag 13 – Den här veckan.
Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
Dag 15 – Mina drömmar.
Dag 16 – Min första kyss.
Dag 17 – Mitt favoritminne.
Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
Dag 19 – Detta ångrar jag.
Dag 20 – Den här månaden.
Dag 21 – Ett annat ögonblick.
Dag 22 – Det här upprör mig.
Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
Dag 24 – Det här får mig att gråta.
Dag 25 – En första. 
Dag 26 – Mina rädslor.
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag.
Dag 29 – Mina ambitioner.
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Kommentarer
Skrivet av: linnea

va roligt för dig :) själv så ska jag sitta en hel dag i en bil i morgonbitti... :O<3

Skrivet av: MEREI

- vad söt bild!

2011-01-05 @ 17:49:50
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Skrivet av: QN

Sv: Härligt bruden :D

2011-01-05 @ 18:40:03
URL: http://payback.webblogg.se/
Skrivet av: Marielle

haha vad gulligt! Jag var däremot aldrig med på ryska posten (eller när jag väl var det så valde jag kram), så modig var jag ;P



Tack så mycket =)



Nej men det var en som bodde i närheten, som jag har sett i omgivningen men aldig känt liksom. Däremot är den en av mina närmsta vänners vän.



Haha okej =) Ja för mig kommer det kännas när jag ska gå på auditions till nya utbildningar, få nytt schema efter lovet osv :P

2011-01-05 @ 20:39:50
URL: http://mariellep.blogg.se/

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback