Nej, magkatarr var det visst.

Ja, efter ett besök på akuten i lördags där jag blev tömd på 4 rör blod och fick en slang i armen kom de fram till att det var inte magsjuka, och inget fel på njurarna eller äggstockarna heller (hade en sån extrem smärta i ryggen att jag varken kunde sitta eller ligga, än mindre stå eller gå). Natten innan jag åkte in gick jag upp 5 gånger för att sätta mig i soffan med huvudet på soffbordet, endast då gjorde det nästan inte ont. Men vad de kom fram till var att det förmodligen var magkatarr, eftersom att det oftast utlöses av psykiska faktorer som t.ex. stress är det svårare att se på prover.

Så, jag har i princip växlat mellan sängen och soffan sedan dess,
men först IDAG har jag börjat kunna känna igen! Kände mig rörd när jag kollade på ett speciellt Vänner-avsnitt och Extreme Home Makeover, och kunde börja le och skratta igen, något jag inte känt mig manad att göra på över en vecka. Sköööönt! Dessutom har jag varit vansinnigt hungrig utan aptit och fått kväljningar så fort jag stoppat något i munnen fram tills nu, för när jag slumrade till mitt på dagen drömde jag om kycklingnudlar! Så jag fick i mig nästan en hel skål av det idag, och det är rätt bra för att vara jag den här senaste veckan. Underbart känns det.

Men jobbigt har det varit! Har hypertänkt och fått tillbaka litegrann av den ångest jag beskrivit nyligen i bloggen som "i princip borta". Men så blir det väl när man har kraftig näringsbrist och tillbringar nätterna vaken och dagarna helt ensam. Man hypertänker, får ångest och vet varken ut eller in. Men det känns hyfsat bra ändå just nu. Och jag vet att det kommer bli bättre igen!

Så, nu ska jag börja skriva igen! Håll utkik ;)


Bild från 2008.

Kommentarer
Skrivet av: QN

Gud vad jobbigt :( Hoppas det blir bättre!

Sv: Allt bra med mig idag.

Vad händer resten av kvällen?

Skrivet av: al

Usch, fy, magkatarr? Lät inget vidare, tur att du mår bättre nu =)) !



al

2011-01-12 @ 19:08:51
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Skrivet av: Marielle

haha okej ;) Men det är inte fy skam att vara lite småfeg heller ;)



Ja usch det är jättehemskt. Den smällde inte efter att dom tänt den. Så när han gick fram flera minuter senare så kom smällaren rakt i ansiktet på honom, fy fan. =(



Jadå, jag är väldigt trött bara, det har varit för mycket idag och för lite vila, så nu har jag blivit lite mer förkyld :P Själv då? =) kram!

2011-01-12 @ 20:46:46
URL: http://mariellep.blogg.se/
Skrivet av: LINNEA

Det gick väl bra :)<3

2011-01-12 @ 20:48:28
URL: http://linneapalmer.blogg.se/
Skrivet av: Sara

tur att de hittade något iaf så du kan få medicin mot det! :) Jag har möjligtvis haft magkatarr också fast en väldigt mycket lindrigare version. (Har väldigt mycket problem med magen hela tiden) sv: okej tur du fått aptiten tillbaka :D Hoppas ångesten bara var tillfällig, kram! :)

2011-01-13 @ 15:12:44
URL: http://alexandrasara.blogg.se/
Skrivet av: IssaTrönnblom

Skönt att de inte var magsjuka eller något sånt :)

2011-01-13 @ 23:14:38
URL: http://tronnblom.blogg.se/

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback