Vad gör jag i skolan egentligen?



I min supermysiga tröja sitter jag och underhåller mig med Spotify och Wordfeud. Det allra bästa med att gå på folkis är nog att jag aldrig har läxor eller prov, nästan. Jag läser ju bara roliga ämnen. Såhär ser mitt schema ut:

Måndag:
10.00 Klasstimme
11.20 Lunch
12.20 Salus per aquam, spa (vi varvar spamys med tillverkande av tvålar, massageoljor och salvor)
Slutar 15.30


Tisdag:
8.15 Morgonsamling, för hela skolan i aulan
8.45 Modeteckning (ett av mina favoritämnen den här perioden. Idag fick vi teckna galet modehår i alla möjliga färger!)
11.20 Lunch
12.20 Geografi (vi har världens sötaste lärare, kollar nästan bara på intressanta filmer och sätter ut länder, städer, floder och berg på blindkartor. Lär mig mer än någonsin!)
Slutar 13.40




Onsdag:
10.00-13.40 Skyltning på Röda Korserts second hand-affär på Fridhemsplan i Mora!
Detta började jag med förra veckan, och det är hur kul som helst! Vi får tillgång till alla förråden, letar i lådor och matchar outfits till skyltdockor och dekorationer till skyltfönstren. Dessutom är dagarna korta och vi får äta lunch där.

Torsdag:
8.15-15.30 Sömnad
Längsta dagen, men detta är ju mitt profilämne. Vi syr kläder (för tillfället kjolar, snart skjorta/klänning), lär oss detaljsömnad, mönsterkonstruktion, handsömnad, broderi och massa mer!

Studiebesök på Tygstugan, bild lånad från min klasskompis Saras facebook.

Fredag:
8.15-12.20 Mat för hälsa och plånbok
Höjdpunkten på veckan! Vi delas upp i mindre grupper och lagar varsin rätt i en tvårätters lunch, alltid med bakat bröd och efterrätt. Dessutom är vi hälso- och miljömedvetna och räknar pris på allt vi gör.



Bilder från när jag och Jenny höll i matlagningen och hade temat italienskt!

Förra veckan hade vi libanesiskt tema och gjorde ca 4 sorters sallader (varav en getost-sallad, underbar!), hummus, kycklingspett, falafel, vitlöksyoughurt och pitabröd, och jag fick designa min special-efterrätt; smörstekta jordgubbar med kanel och socker med en youghurtglass till! UNDERBART!

Avslutar med lite andra bilder från skolan!

Höstfest med Halloweentema i oktober! 




Band på skolan som jag sjunger med ibland. De ser dock inte alltid ut såhär, detta var också på höstfesten/maskeraden..

Skolan ligger nästan precis vid vattnet, med massa gamla stugor på "campus", med vedeldade ugnar (där vi bakat pizza!) och annat mys :) Bilden togs i fredags.

Kommentarer
Skrivet av: Nathalié - Extrem barnlängtan & snart händer det, IVF 2012 <3 Tävlingar i bloggen just nu!

SV Nä inget speciellt tror jag.. kanske åka till en polare och glo film :) själv då?

Skrivet av: evelina

SV: Absolut, i helgen har jag väll inte direkt några planer ännu får se vad som händer :) dudå?

2011-11-22 @ 22:25:14
URL: http://myplacey.blogg.se/
Skrivet av: Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]

Hur är det med dig en kväll som denna då?

2011-11-23 @ 01:02:14
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Skrivet av: nathalie

Vilken bra blogg du har! Allt bra med dig idag? Kram :)

2011-12-01 @ 09:30:07
URL: http://cookieetime.blogg.se/
Skrivet av: Elin

Jättefin blogg! Jag har en liten undran, vilket program/ vilken linje går du och i vilken stad:)? Kram

2011-12-08 @ 20:28:57

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback