Såhär får det inte fortsätta.



Har precis sett klart youtubevideorna ovan, och jag är väldigt berörd.
Pressen som sätts på tjejer idag är rent ut sagt ÄCKLIG! 
Måste börja med att säga att jag inte är fullblodig feminist eller något sådant, så ni behöver inte tro att jag försöker pracka på er min "tro". Utan det här är bara något som alla borde bli medvetna om, tjejer som killar.

Vi tror att vi inte bryr oss, eller inte blir berörda. Men reklamen styr oss så sjukt mycket mer än vi tror... Hade vi inte haft den här typen av reklam med sådan genomslagskraft som vi har, så hade det inte funnits uttryck som exempelvis "Beach 2012" eller "Nothing tastes as good as skinny feels" (SHAME on you Kate Moss!). Och jag medger, jag har också fallit för det där alldeles för många gånger! Det får bli ett stopp på det nu. Jag har väldigt god lust att säga upp min prenumeration på ELLE, om det inte vore för de (väldigt få) kreativa och inspirerande sidorna i varje nummer, och för att jag faktiskt fått prenumerationen i julkapp.

Men det är dags att säga hejdå till sjuka ideal, tycker jag. Se klippen, det är helt klart värt det!

Kommentarer
Skrivet av: NEWPIC - alice

sv: jag kollade runt lite och hittade det, superhärlig font! :)

Skrivet av: Sofia

Äntligen fredag imorgon! Några roliga planer? :)

2012-03-15 @ 18:53:29
URL: http://byfia.com
Skrivet av: Emma Andén (EMMANDENS.BLOGG.SE)

fin blogg :)

2012-03-15 @ 22:18:56
URL: http://emmandens.blogg.se/

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback