Svar på kommentar.



Svar: Tack så mycket! :) Jag kan försöka förklara till att börja med, och sen kanske jag kan göra en video också!

Först delar jag upp håret i sektioner, blir enklare då. Börjar med underhåret. Använder mig av en mellantjock locktång, tar en ca 2-3 cm bred slinga och virar den runt själva tången som jag riktar neråt, lämnar toppen då jag håller i den. Håller kvar i några sekunder, sedan släpper jag och tvinnar/snurrar slingan jag precis lockat så att den riktigt sätter sig.

Brukar även varva, första slingan virar jag under tången och nästa över tången, tycker lockarna blir finare då :) Och så har jag alltid värmeskydd på varje hårslinga innan jag lockar den! 

När jag är färdig med hela håret så låter jag det svalna innan jag fingerkammar det för att få mjukare lockar och sen fixerar jag med hårspray som jag sprayar lätt medan jag skakar på lockarna. Klart!

Hoppas du förstod, annars gör jag kanske en video om det inte känns alltför pinsamt ;)
Kram på dig!

Kommentarer
Skrivet av: Elvira

Å, Tack så mycket för svar!:D Jag tror att jag förstod allt utom det med över/under tången;)

2012-03-06 @ 21:20:40

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback