Hello?

Okej. Nu var det tre år sedan sist jag skrev. Helt galet. Och, vad mycket som hänt under dessa tre år! Jag har haft tre olika jobb, flyttat hemifrån och är sedan ett år tillbaka i ett förhållande, med mannen i mitt liv. Jag är gladare än någonsin. Helt plötsligt kände jag för att skriva igen. Även om bloggar känns lite utdaterade (?) och nästan helt ersatts av Instagram, och i viss mån Tumblr. Ändå känner jag själv för att göra någon slags revival. Jag gissar att ingen läser här längre, men om någon gör det, så blir jag väldigt glad och smickrad. Jag känner för att ventilera i ord igen. Det var ju så kul, back in the day! Och om någon gillar att läsa det dessutom, så är det ju verkligen en fet bonus. Dock kan jag inte lova dagliga uppdateringar. Men jag hoppas att det kan resultera i det ändå! 

Just nu då? Jag dricker te, jag tittar på skid-VM-avslutningen (femmilen, som det så familiärt kallas) och jag är bakis. Pratade med min bästa vän Erica nyss, hon roas över hur otroligt lugn, städad och "mystantig" jag är alla dagar i veckan, men att jag en gång i halvåret blir totalt jävla wasted. Alla var bjudna på efterfest, allt mitt vin bjöds bort och upphettade diskussioner fick komiska, dramatiska soundtrack. Roligt hade jag i alla fall. Och jag mår ändå okej idag. 

Det allra bästa som finns när man är lite bakis, är att dricka SVART te. Visst, man får ju höra jämt att grönt/vitt te/rooibos är betydligt mer nyttigt och hälsosamt och så är det, jag själv dricker nästan uteslutande grönt te. Men svart te är fan inte dumt det heller, och köper man något lite bättre än Lipton-tjafs kan det ha sina hälsofördelar det med. Mitt val för dagen blev Four O'Clocks English Breakfast. GOTT. 

Nog med teprat. Nu ska jag försöka knyta ihop säcken här. Välkomna tillbaka, ni tappra som möjligtvis finns kvar i min bloggsfär. Min blogg dog inte, den har bara varit bakis. ;)


Och såhär ser jag ut nuförtiden ja. Precis som förut alltså, bara lite äldre och (förhoppningsvis) klokare. :)

Kommentarer

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback