Matlagning.

Jag har (dessvärre) blivit väldigt lat i köket den senaste tiden. När jag flyttade hemifrån var jag desto mer ambitiös; bakade eget bröd, gjorde libanesiska sallader och kryddiga stroganoffer mest hela tiden. Men inspirationen har runnit av mig, och då jag jobbar med relativt fysiska grejer är jag ofta enormt trött när jag kommer hem. Då är det himla lätt att köpa på sig färdiglagad, fryst mat när diverse matbutiker erbjuder dem för en billig peng, och sedan bara slänga in en paj i ugnen efter jobbet and be over it. Sedan tjänar jag dessvärre något mindre nu än jag gjorde för omkring ett år sedan, och av någon anledning får jag för mig att jag inte har råd att köpa ingredienser till de fabulösa måltider jag egentligen skulle vilka laga. Så istället blir det billigt, lättlagat eller rentav färdiglagat (som visserligen inte alltid är billigt... Men när det är det!). 

Min pojkvän är dock en riktig hjälte i köket. Hans hamburgare får ögonen att trilla bakåt i huvudet, speciellt när de kryddas med jalapeno-ost. YUM! Och allt annat han tillagar äter jag med stor aptit. Så självklart vill ju inte jag vara sämre!

Idag bestämde jag mig för att ge mig på en vegetarisk lasagne, innehållande en tomatig röra av spenat, zucchini, lök, vitlök och paprika, stora bitar syndig mozzarellaost samt extra mycket, krämig bechamelsås (ja, jag gjorde ungefär dubbelt så mycket som receptet anvisade). Och pastaplattor och riven ost, samt en sallad bredvid. Och WOW vad stolt jag är över mig själv! Det blev ju alldeles fantastiskt jättegott! 



Kommentarer

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback