Westeros.

Japp, i torsdags åkte jag med Lena och Anna till Västerås, helt spontant! Lena skulle på jobbintervju och fick låna en bil som Anna körde oss i. Hela resan dit gick ut på att jaga Melodifestivalen 2015-CD:n, för att poppa den i bilen. Efter två stopp i Falun och ett i Hedemora hittade vi den äntligen efter en lång sökning inne på Konsum i Västerås. Sista exemplaret! 

En liten fika hanns med också, sedan begav jag och Anna oss till BikBok medan Lena hade sin intervju. Jag var på jakt efter jeans och hittade två par som föll mig i smaken. Efter många om och men och övertalningar från mina vänner som tyckte att jag borde "unna mig" fick de båda följa med mig hem. Ett par VITA. Jag, vita byxor? Det hade jag aldrig kunnat föreställa mig, faktiskt. Hoppas jag slipper vara mitt klumpigaste jag de gånger jag bär dem... 
Butiksbiträdet på BikBok var så himla trevlig. Hon gav mig tips på exakt vilka modeller som jag skulle kunna ha (jag är ganska pinnsmal men har inte så långa ben), tipsade om snygga färger till våren och tittade på när jag provade. Hon var helt ärlig med vad hon tyckte (hon ansåg att jag var en av få som kunde bära upp den modellen jag slutligen köpte men sa direkt när en färg/modell inte passade) och kom med personliga anekdoter om allt möjligt. Helt klart rätt person på rätt ställe! Inte säljtörstande utan genuint servicemedveten och sjukt jävla trevlig. Det är så galet viktigt i denna bransch, som även jag jobbar i. 

Västerås var för övrigt en ganska fin stad. Tråkig i utkanterna, men vacker och "ren" i stadskärnan. Jag och pojkvännen planerar att flytta ihop ganska snart, och vi har diskuterat Västerås eller Örebro som potentiell ny hemstad. Han bor i Halmstad (60 mil från mig!) och har bott i rätt många städer innan, och jag har endast bott här i lilla Rättvik men alltid längtat till något större. Ingen av oss är jättesugna på Stockholm med tanke på den tuffa utmaningen att hitta stabilt boende (bland annat), men vi vill ändå bo i en stor stad. Min familj finns ju i Dalarna/Stockholm och hans i Mellansverige så det naturliga blev då att vi kokade ner det till ovanstående två städer. Men nu lutar det mest åt Örebro, där jag heller aldrig varit, för att jag har väldigt seriösa planer på att plugga på universitetet där i höst. Därför ska jag göra Högskoleprovet (!!) om några veckor. Men mer om det i ett annat inlägg...



Enda bilderna från Västerås. Provade jeans barfota och panikskickade bilder till pojkvän och mamma för att få hjälp med beslutsångesten. Båda dessa fick det bli!

Kommentarer

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback