Svininfluensan.

Idag vaccineras Leksands Gymnasium.
Men inte jag.
Varför?
Jo, jag har läst och läst och läst, diskuterat och använt mitt sunda förnuft och kommit fram till att det bästa jag kan göra är att INTE ta det. Bra, mitt beslut.

Vad jag däremot tycker är sjukt omoget är när folk har problem med mitt beslut. Inte säger det rakt ut till mig, utan sitter och tjatar om hur dum i huvudet man är om man inte vaccinerar sig.

Tyck vad fan ni vill, det är mitt beslut och jag har inga problem med att ni VILL vaccinera er, jag kunde inte bry mig mindre. Ett tag försökte jag påverka och argumentera, men det tjänar ju ingenting till. Gör vad ni vill, bara respektera vad jag vill. Blir så galet irriterad på det, väx upp liksom.

Jag hävdar, att om de som gjort vaccinet inte tänker ta det, då behöver inte jag heller göra det.
Vad ni gör skiter jag i. Det är ett fritt land.


Kommentarer
Skrivet av: Lotta

Bra gjort att ta reda på för och nackdelar och bra val du gjort.

Har haft influensan och man dör inte. Bara ett bra sett att få imunförsvar för kommande flunsor.

Skönt att det finns inteligenta, tänkande ungdomar som du. Tack för det.

Kram till dig och din familj

Skrivet av: Micaela

Svar till Lotta:

Jo, jag har förstått att det är så, och jag är nöjd med mitt val nu när alla andra klagar över sjukt ont i armen...

Tack så mycket! :)

Kraam

2009-11-18 @ 19:45:33
URL: http://micaelabergne.blogg.se/
Skrivet av: Captain Karrow » Foton, illustrationer och migrän

Det är ditt beslut, absolut! :)

Folk ska respektera det!



Jag är så tveksam till vad jag ska göra, men tänkte förmodligen vaccinera mig.



Usch, jag vet inte vad jag ska göra. :/

Är rädd för både sjukdomen och vaccinet...



F'låt att jag inte har svarat på kommentarer/kommenterat. Har varit lite inaktiv på den fronten..men här är jag igen. :)

2009-11-18 @ 22:29:35
URL: http://captainkarrow.blogg.se/
Skrivet av: Tobias H

Jag håller definitivt med om allt du skriver här, jag tar ju inte heller vaccinet liksom ;) Men en liten rättelse, Sverige e inte ett fritt land :P

2009-11-21 @ 13:25:36

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback