Oförskämdhet.


Något jag kan störa mig sjukt mycket på, är oförskämda personer.
Visst, finns väl kanske egentligen ingen som riktigt gillar sånt, men många har ju vänner eller liknande som är så och då accepterar de oftast det. Jag däremot, klarar inte av när folk är uppkäftiga mot andra som inte gjort nåt fel. Eller ouppfostrade människor, som blir bjudna till folk och förväntar sig att bli serverade mat men inte ens säger tack efterråt. Tyvärr finns det för många såna, som inte lärt sig vad hyfs är hemifrån, eller som kanske har det men skiter i det. Såna som helt enkelt haft halvmesiga eller frånvarande föräldrar.

Jag värderar verkligen de egenskaperna, folk som är artiga och visar uppskattning när man gör sig till. Det är så otroligt fult och omoget att bara förvänta sig service hemma hos andra människor. Sånt kan ge mig rysningar, och jag kanske inte alltid konfronterar dem med det, men jag visar ganska tydligt att jag inte gillar det. Någon måtta får det väl ändå vara? Kan man inte vara tacksam när man blir bjuden på saker? Är det så fucking svårt?

Kort sagt - tacka och visa gärna uppskattning innan du tar emot, annars ger du fan i att ta emot.

Kommentarer
Skrivet av: Tobias H

WOHO!!! :D Bra inlägg!! Kan inte säga annat än att jag håller med till 110%!! Har sagt det förr o jag säger det igen, du e smart o har mkt att komma med, keep it up!! ;)

2010-09-15 @ 19:49:34
Skrivet av: Micaela

Svar till Tobias: Tack för uppskattningen, det värmer! :D

Skrivet av: Marielle

så lite så =)



Okej =9 Ja du var jättefin i det!

2010-09-15 @ 20:52:54
URL: http://mariellep.blogg.se/
Skrivet av: OLIVIA - FOTOBLOGG

sv: o vad kul! du vet att om du läser min och slänger en kommentar så kommer jag göra detsamma med din!:)

2010-09-15 @ 21:55:16
URL: http://olivialarssonfoto.blogg.se/
Skrivet av: olivia - fotoblogg

sv: haha tack ;D

2010-09-15 @ 23:01:09
URL: http://olivialarssonfoto.blogg.se/

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback