Dagen so far.

I skolan var allt som vanligt. Förutom att alla nior var och hälsade på.
Sara i min klass utbrast "ÅH, vad små de är!" när vi gick förbi några som precis varit på Gästis, där Hotell- och restaurangprogrammet håller till. Jag tror säkert att de blev glada för kommentaren ;)
Sen fick vi måla akryl på bilden. Ganska spännande, jag målar allt i rosa men det är omöjligt att hitta rätt nyans. :(

Religionstimmen ägnades åt att bråka med DVD-spelaren som tyckte att vi kunde hoppa över några scener i slutet av en film om Martin Luther som vi började se förra veckan.

Det slutade med att vi såg samma scen 3 gånger, vilket resulterade i att alla esteter sjöng med i replikerna, och det enda nya jag hann se var när de åkte ut i skogen med häst & vagn. Boooring! 

Sånglektionen var inställd, och vi började spela Backstreet Boys på 90-talsensemblen.
Därimellan har jag hunnit ta en snabbfika & repeterat en fastkörd låt med Erran. Istället för att seriöst skriva text till vår låt så sprang vi omkring och sjöng om nachos & proppskåp. Hmm...

Väl hemma köpte jag 3 lakritsklubbor (nostalgi!<3) av mamma på kiosken, stack hem & pluggade.
Har nu hunnit läsa halva Candide (som förövrigt bara verkar handla om våldtäkter & krig), lärt mig mina gitarrläxor nästan utantill och svurit över trumläxan, som jag till slut hajade i alla fall.

Återstoden av kvällen bör ägnas åt:
- Lyssna på Backstreet Boys over and over and over. Jippi, can't wait liksom ! Quiiiit playing gaaames with my heaaaart ! -.-
- Dammsuga. Om möjligt ännu mer upphetsande.
- Duscha. underskattat. Man blir till och med REN ;)



...om jag vore en South Park-gubbe, så skulle jag se ut såhär. På tal om tårta....

Hörs senare !
xoxo

Kommentarer
Skrivet av: Karrow

Vilken bra dvd-spelare ni har. Sådan borde man ha ofta på lektioner där man får se tråkiga filmer. ;)

Påminner mig lite om när jag hade svenska a och skulle hålla ett föredrag om Johnny Cash. Skulle visa en scen ur "Walk the Line" samt spela upp en riktigt Cash-låt och när jag skulle hoppa till slutet av filmen ville dvd:n inte byta kapitel. Det gick bara att snabbspola...så jag fick skita i det. Min lärare tyckte dock att jag kunde ha förberett mig bättre, men hur skulle jag kunna veta att dvd-spelaren inte ville funka ordentligt? :P



Nachos och proppskåp...det låter som nästa års superhit! ;)



Läser du också Candide? :O Fick läsa den på svenska b och gud, vad tråkig och jobbig den var att läsa. >_<

Jag håller med dig, den verkar bara handla om våldtäkter och krig. Och en skatt. :P

Skrivet av: Marielle

vill du vinna ett specialdesignat berlockarmband från by M? Var med och tävla i min blogg:)



kram /Marielle

2008-11-18 @ 19:21:09
URL: http://mariellep.blogg.se/
Skrivet av: Moni

kikar in o säger hej. allt bra? kramizzz

2008-11-18 @ 19:32:46
URL: http://monkann.blogg.se/
Skrivet av: Stina§§

2008-11-18 @ 19:48:39

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback