Hmpf, det var bättre förr !

Sitter och kollar igenom min lillebrors skolkatalog och tänker tillbaka på hur det var när jag var liten.
Min brorsa är 9 år och går i 3:an i dagsläget.
När jag var 9 år och gick i 3:an så gick jag på Dal Jerksskolan, som numera sett sina sista dagar som skola.
Jag gick i klass 3C-D och på rasterna åkte vi ut i galaxerna på gungorna.
vintrarna var vi medeltidsfamiljer som byggde snökojor åt våra familjer på skolgården.
Någon gång hade vi saltfabriker och godisaffärer, allt gjort i snö och vad man mer kunde tänkas hitta.

Alla ämnen gick lätt, lärarna var snälla och vi fick läsa om roliga saker.
Ibland satte vi ihop små teaterpjäser, och jag minns att jag älskade att skriva sagor.
Jag avslutade aldrig någon jag påbörjade, utan skrev nya hela tiden.

Världen var trygg, jag hade en liten lillebror hemma, Bolibompa visades kl. 18.00 och varje kväll klockan halv nio tjatade jag mig till att få vara uppe bara en liten stund till.

I miss those times.


Kommentarer
Skrivet av: Vanessa

jaa, det var tider det .. <3

2008-11-22 @ 18:51:58

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback