Sminkrecensioner!

Jag kan tycka att det kan vara kul att läsa om vad folk gör på dagarna i deras bloggar, men i längden blir det rätt old.
Därför tänkte jag göra en paus från det i mitt eget bloggande, och även göra en paus i alla mina musiktips (ha!) och istället lägga upp mina favoriter när det kommer till smink, och även de jag absolut inte rekommenderar. Ytligheter javisst, men varför inte?
Finns säkert någon därute om uppskattar ;)

Foundation.


Maybelline Dream Matte Mousse
Den här är ju redan lovprisad så det räcker och blir över. Jag har dock inte använt den på typ 2 år, i jakt på en ännu bättre, men detta är ändå den som jag gillat bäst hittills, av alla! Även om jag gärna undviker såna här heltäckande foundations nu på sommaren, känns bara kladdigt och fettigt och ivägen... Men till hösten?

Annat som funkar:

MaxFactor Natural Minerals.
I oktober ville jag hoppa på hypen med mineralsmink, det kändes lätt och bra så jag provade den här varianten från Maxfactor. I början hatade jag den, även fast jag hade tagit den absolut ljusaste nyansen så blev den mörk och ojämn och inte alls särskilt snygg, oavsett hur lite jag tog. Men efter ett tag fick jag till det ganska bra, förutsatt att jag hade ljust, transparent puder ovanpå. Ändå var det lite olika från dag till dag hur bra det blev.
Ett stort plus är i alla fall att den är lätt, syns knappt på huden om man får till det rätt och borsten är underbar! Dessutom räcker den länge, har fortfarande i princip halva burken kvar och har då haft den sen i oktober.

Undvik!

MaxFactor Age Renew.
Det säger väl sig självt, att en ung tjej som jag inte ska använda sig av sånt som handlar om att trolla bort ålderstecken, men just vid det här tillfället hade jag inte mycket till val och försäljaren hävdade att den visst passade fint på unga som gamla. Men den är hemsk, om jag ska vara brutalt ärlig! Man blir oljig och fettig efter bara 10 minuter och då dyker även fina ränder upp i ansiktet, oavsett hur många lager puder man har ovanpå. Dessutom gav den mig, som i princip har noll problemhy, massor med finnar. Köp inte!

Concealer.


Maybelline Dream Matte Mousse (igen).
Ja, jag kan inte sluta tjata om denna underbara serie från Maybelline, men detta är absolut den bästa concealern jag någonsin provat. Lätt att applicera, döljer allt, smälter in i hudtonen, håller relativt länge. Perfekt!

Annat som funkar:

Collistar Concealer (inte den på bilden dock).
Den concealer från Collistar som jag använt var i tub, och var helt okej, även om priset är ganska högt.
Täckte okej, satt hela dagen. Inte WOW-effekt, men som sagt, helt okej.

Undvik!

MaxFactor Mastertouch Under Eye Concealer.
Den här concealern måste jag ha använt väldigt felaktigt, för jag upplevde att den var galet dålig! Använde den under ögonen och på näsvingarna, och oavsett om jag applicerade min mineralfoundation ovanpå eller under så blev reslutatet grå streck från concealern! Om jag använde ytterst pyttelite precis där det verkligen behövdes så funkade det nästan, men usch, annars gillar jag verkligen inte denna!

Puder.


IsaDora Velvet Touch Compact Powder.
Det här måste vara det bästa pudret jag provat, och då har jag använt det transparenta i ljusaste nyansen.
Täcker bra, ibland brukar jag köra bara concealer och det här pudret utan foundation, och man ser ändå fräsch ut.
Perfekt!

Har faktiskt inte provat tillräckligt många puder för att rekommendera/dissa fler, så det får räcka så, på puderfronten.

Om ni, mina kära läsare, diggade denna lilla "special", let me know!
För då fortsätter jag gärna med ögonmejk och liknande!

Kommentarer
Skrivet av: Leia

Tack söt!

Allt bra? =)

Skrivet av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

fin blogg

2009-07-03 @ 14:04:03
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Skrivet av: Isabell Lundqvist

Tack för tipsen :D Mycket bra!

2009-07-03 @ 14:08:33
URL: http://isabellviolalundqvist.blogg.se/
Skrivet av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

åh tackar :O gör du då?

2009-07-03 @ 14:15:46
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Skrivet av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

jag mår illa så jag ska vila snart

2009-07-03 @ 14:33:37
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Skrivet av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

jag mår illa så jag ska vila snart

2009-07-03 @ 14:33:44
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Skrivet av: Leia

Låter bra det, det är samma här :P

2009-07-03 @ 17:05:15
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Skrivet av: J U L I A

bra tips:D



sv: haha samma här;)

2009-07-04 @ 00:35:05
URL: http://byjulia.devote.se
Skrivet av: Veronica

Hej! =) kul ide med recensionen av smink! jag har själv testat Isadoras puder, tyvär så funkade det inte som jag ville att det skulle funka på mig, jag har ju lite mer små finnar som behöver täckas så till det hjälper den inte. men en kompis till mig har använt den för att bara fräscha upp sig och hon har annars ett fantastiskt ansikte! men ho slutade med pudret när vi upptäckte Diors Nude serie! Foundationet och pudret fungerar som ingenting annat om man är lite finnig som jag är =p men men prislappen säger ju sitt men det är det värt för mig! =)

Hoppas du blev glad över kommentaren för jag blev glad för din kommentar ;)

pussokram!

2009-07-04 @ 08:55:09
URL: http://myperfectlifee.blogg.se/
Skrivet av: J U L I A

sv: tack så mkt:D!

2009-07-10 @ 23:33:26
URL: http://byjulia.devote.se
Skrivet av: Rebecka

köpte den idag, hoppas den blir bra på mig med !:)

2010-09-26 @ 16:11:49
URL: http://beccisen.devote.se

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback