Tillägnat mina stalkers ;)

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
- Jag samlar gärna på saker. När jag var liten var det prinsesskronor och serietidningar, numera är det Converse-skor, parfymer och DVD-filmer.

- Jag älskar att läsa och läste min första bokserie på 8 tjocka böcker, "Miranda-böckerna", när jag gick i första klass. Sen har jag läst alla Harry Potter-böcker, men femte tog mig ett år att läsa pga förlorat intresse och för många sidor... Hursomhelst har det flitiga och tidiga läsandet gjort mig till lite av en språkpolis.

- När jag började skolan var det bara på prov, eftersom att jag är född så sent på året. Men mina lärare tyckte att jag var så smart att jag fick fortsätta!

Hur vill du helst att andra ska vara?
Pålitliga, ödmjuka, och helst inte ta sig själva på för stort allvar.

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
Ela, Miccan, Mix.

Beskriv dig själv med 5 ord?
Tankspridd, uttrycksfull, kreativ, envis, analytisk.

Trivs du där du bor?
Ja, i den här lägenheten ja. Bättre än den förra. Men jag flyttar gärna till en större stad.

Tycker du om någon just nu?
Jag tycker om många just nu, och det vet de hoppas jag! :)

Har du många framtidsplaner?
Ja, alldeles för många faktiskt. Men alla handlar om att göra någonting meningsfullt och arbeta kreativt.

Beskriv hur ditt drömliv ser ut?
Rikt på vänner och kärlek, jag jobbar med något jag trivs med till 100% och ett plus i kanten vore ju att få vara ekonomiskt oberoende.

Har du ett bra självförtroende?
Jodå, men för mig är det viktigare att bygga upp självkänslan, den är ju själva grunden, och jag tycker jag lyckas rätt bra med det. Självförtroendet är ju mer inriktat på en viss grej och kan förstöras av endast elaka ord om inte självkänslan är okej.

Vad har du för intressen?
Musik, filmer, serier, böcker, umgås med mina fina vänner, att festa lagom.

Vilken är din favoritmat?
Kinesiskt, mexikanskt, italienskt. Jag är inte så kräsen.

Vad har du för motto?
Stå för det du gör och lär dig av dina misstag. Och kometer är faktiskt för smarta för att förinta en planet som redan är på väg mot undergång.

Hur var du som barn?
"En envis teaterapa" kommer jag ihåg att jag fick höra en del. Och det stämmer väl kanske fortfarande... Men jag var nog faktiskt ganska snäll, min lillebror var tydligen bråkigare.

Vad tycker du om fildelning?
Helt okej, speciellt med tanke på att många artister är okej med det, och de enda som inte är det är de som redan har en massa miljoner på kontot.

Varför bloggar du?
Annars finns jag inte?

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Vänskap kan hålla för alltid, när det gäller kärlek är jag mer tveksam, om man bortser från kärleken från familjen osv. Så vänskap betyder mer för mig.

Vad kan man leva utan?
Facebook.... not! ;) Jag lever annars gärna utan mygg och sånt äckel.

Vilket är viktigast hos din partner?
Att jag kan lita på honom, att vi trivs ihop och har samma humor.

Hur ofta lagar du mat hemma?
Pass..

Vad skulle du göra med ett friår?
Skulle vilja påstå att jag har ett friår just nu, eller i alla fall ett frihalvår. Men jag jobbar gärna lite.

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Kinas förmodligen.

Är du pinsam på fyllan?
Det pinsammaste jag gjort är väl att säga "guuuud vad jag är fuuuulll!" lite för många gånger, annars blir jag oftast inte så full.

Hur ser folk dig?
Det vet jag faktiskt inte, men kan hända att de missuppfattar mig när de tar mina skämt på allvar och i så fall tror att jag är helt annorlunda mot vad jag egentligen är.

Människa som gör dig enbart ledsen?
Fanns en, men jag skar av den personen från mitt liv och det är nog det bästa jag gjort på länge.

Människa som gör dig enbart glad?
ENBART glad är ju ärligt talat att ta i, men det skulle i så fall vara mina närmsta vänner, jag nämner inga namn för ni vet vilka ni är!

Värsta känslan?
Besvikelse, ångest och att inte bli tagen på allvar.

Favorit tv-program?
Måste jag seriöst välja ETT? VännerOneTreeHillSugarRushVeronicaMarsSexAndTheCity säger jag i så fall!

När grät du senast?
Idag. Jag är jävligt blödig när det gäller sorgligheter på tv/film.

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Jag skulle vilja ha liite mer motivation till att göra viktiga saker, och lite mer pengar.

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Jag har faktiskt gjort en massa saker det senaste året bara som jag inte vågat innan, men velat göra. Piercat mig, sagt ifrån ordentligt till folk som behandlat mig illa, sjungit solo på projektet. Fast jag skulle vilja hoppa fallskärm, men där handlar det inte om att jag inte vågar utan snarare om att det är svårt att få möjligheten.

När blir man vuxen?
När man flyttat hemifrån och betalat sin första hyra. Phew, jag är alltså fortfarande tillåten att titta på Disney Channel!

Vill du säga förlåt till någon?
Nej. Finns ingen anledning.

Vem är din hjälte?
I min närhet: min morbror. Han har varit på jordens alla kontinenter, bosatt sig i ett kloster med buddhistmunkar, lagar världens godaste mat, kan få vem som helst att skratta med bara ett fåtal ord och är dessutom den mest jordnära personen jag känner.

Annars: Tyra Banks! Kom igen, hon har jobbat i massor med år i en snedvriden bransch som tar kål på folk, men är idag världens härligaste människa med alla tårna på jorden och vill inget hellre än att hjälpa unga tjejer med självkänslan. Det kallar jag förebild!

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Att vara snygg är allt! Nej, jag är väldigt mycket hellre lycklig, är man lycklig bryr man sig ju i alla fall inte om vad man själv eller andra tycker om ens utseende.

Vad är lycka?
När man har så pass hög självkänsla att man tål att folk driver med en, vet att man kan klä sig och se ut hur fan man vill men ändå vara accepterad och älskad och att elaka ord bara rinner av en, man vet ju själv att de inte stämmer. Att man accepterar sig själv precis som man är, vet om sina svagheter och styrkor. Och dessutom när man känner sig älskad på riktigt.

Vilka personer beundrar du?
De jag nämnde som mina hjältar, min mamma, kloka personer. Och min lillebror är faktiskt egentligen väldigt stark, så honom beundrar jag också.

Vem var din första kärlek?
Billie Joe Armstrong, we were lovers ;) Kanske inte, men jag var hopplöst tonårsförälskad i honom.

Vem har makten i ditt liv?
Nuförtiden är det jag. Livet är för kort för att låta andra styra min bil, så att säga. Jag tänker inte sitta i passagerarsätet och titta på.

Har du någon dold talang?
Jag kan vifta på öronen? Och jag har faktiskt knäckt alla jag spelat mot, tjejer som killar, i Tekken.

Har du någon fobi?
Fiskar är det läskigaste jag vet! Ormar är inte heller så mysiga, men spindlar har jag faktiskt inget emot till skillnad mot många andra.


Kommentarer
Skrivet av: Anonym

SV; Tack för att du gillade min blogg. Din är oxå väldigt fin :)

2010-08-27 @ 23:05:34
Skrivet av: sandra

Sv: Tack :) Japp manikyren har jag gjort själv. Fin blogg :)

Skrivet av: Tobias Hallberg

Haha, jag känner att jag kanske börjar kommentera din blogg liiiiiite för ofta nu!! ;P (Titeln syftar kanske på mig? xP)



Aja, ville mest kommentera ett svar:



"Betyder kärlek mer för dig än vänskap?

Vänskap kan hålla för alltid, när det gäller kärlek är jag mer tveksam, om man bortser från kärleken från familjen osv. Så vänskap betyder mer för mig."



För det första så anser jag att vänskap är en form av kärlek, så egentligen är den där frågan helt onödig för mig... Men iaf, jag kan garantera dig med 100% säkerhet att kärlek (the romantic kind you know ;)) kan hålla för alltid, det finns gott om levande exempel. Det blir förvisso mer o mer sällsynt i dagens samhälle, men jag är övertygad om att det inte bara kan, utan SKA hålla livet ut. :)



Jag säger inte att ditt svar är fel (verkligen inte!!), jag ville bara kommentera din tveksamhet om ifall kärleken kan hålla livet ut. :)



Anyway, bra svar på frågorna ;) Nu måste jag gå o anteckna allt i min Stalkerjournal. :P

2010-08-28 @ 02:02:00
Skrivet av: Rebecka "Boki" Öhlund

sv: Helt rätt, jag går beteendevetenskap/samhällsinriktning. Jag älskar det! I programet läser man kurser som tillexempel: Psykologi, psykosocialt arbete, kriminologi, etik & livsfrågor osv. Och på högskolan finns det ju jättemånga inriktningar som har med beteendevetenskap att göra. Jag funderar på att bli socionom. Min kompis, som ska börja på högskolan och gick samma utbildning som jag, ska gå Socialt arbete med storstadsprofil. Det är precis samma kurser som finns i ett riktigt socionomprogram. Såklart finns det jättemycket mer att välja emellan! Men om du brinner för det och verkligen vill så tycker jag att du ska satsa på det! För det är hur kul som helst, det kan jag lova dig.

Kram

2010-08-28 @ 10:22:12
URL: http://rebeccaohlund.blogg.se/
Skrivet av: mersiha

jaha okey ska försöka och fake föddelsedagen :O <3

2010-08-28 @ 11:49:14
URL: http://merissa.devote.se
Skrivet av: ebba

Väldigt fint hår!! :D

2010-08-28 @ 12:09:52
URL: http://ebbzzs.wordpress.com
Skrivet av: Micaela

Svar till Tobias: Det var absolut inte dig jag menade som "stalker", blir ju jätteglad när du kommer in och läser och kommenterar! :)

2010-08-28 @ 19:06:24
URL: http://micaelabergne.blogg.se/
Skrivet av: mersiha

Hehe ja det ska jag faktiis :) <3

2010-08-28 @ 19:15:10
URL: http://merissa.devote.se
Skrivet av: Rebecka "Boki" Öhlund

sv: Det låter ju jättekul! Tycker du ska testa ;) Man kan ju alltid hoppa av om det känns allför fel liksom. Så du är ju inte fast när du väl valt det.

Kram

2010-08-28 @ 19:26:02
URL: http://rebeccaohlund.blogg.se/
Skrivet av: Tobias Hallberg

Haha, jag menade inte att jag trodde att du menade mig xP Jag spelade med lite bara :P

2010-08-29 @ 23:19:52

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback