The summer's end is here again and the leaves are golden.

God eftermiddag!
Idag skiner solen i Rättvik, så jag passade på att smyga ut och dricka kaffe. Det är väldigt friskt och höstigt ute. På något sätt tror jag ändå att jag föredrar hösten framför sommaren! Får man säga så..? Har nog inte insett det förrän nu. Visst, sommaren är underbar och jag älskar värme, men det blir också nästan ett tvång att hålla sig utomhus hela tiden, och så får man nästan panik så fort det regnar, någon som håller med?

Däremot, på hösten kan man hålla sig inomhus, tända ljus, dricka te och läsa böcker när man känner för det, naturen blir så vacker (en riktig klyscha, men sann) och när solen väl tittar fram är det underbart. Man kan ta på sig stickade tröjor och vira in sig i halsdukar och njuta av en lite friskare temperatur, för det nästan bästa med hösten enligt mig är faktiskt höstmodet. Lager på lager är faktiskt min grej, även om jag gillar shorts och bara ben.

Eller vad tycker ni?








Kommentarer
Skrivet av: AB PW

taaack :D

älskar bilderna i detta inlägget!

Skrivet av: d0rna

Tack så hilmla mycket :D

Och jag håller med dig totalt. Hösten är så mysig och höstmodet är helt AWESOME!!!

2010-09-01 @ 17:25:53
URL: http://dornas.devote.se
Skrivet av: Tobias Hallberg

Hm... I början ja, då är allt vackert (sjukt vackert faktiskt!! En riktigt awesome grej med att bo i Dalarna faktiskt, extremt vackert här ;)), men SEN blir allt grått o tråkigt, vått o torrt o bara eländigt... Tills Vintern kommer!! Vintern kan också vara sjukt vacker, särskilt när träden är helt vita av frosten!! O när man ser ånga vid alla sjöar o älvar!! ;)



Kan hålla med dig om det du skriver, o jag tkr faktiskt oxå om det... Men det e bara halva delen av hösten, resten e inte lika vacker :P Däremot fyller jag år under hösten!! ;D O hösten e ett perfekt tillfälle för film/myskvällar ;)

Men det är inte min favoritårstid :P

2010-09-01 @ 17:36:29
Skrivet av: Micaela svarar

Svar till Tobias: Jo, jag menade nog faktiskt början av hösten, för då är det mest soltimmar och jag gillar soliga, färgglada höstdagar ;) Sen när det som sagt blir kyligare och grått, det vill jag inte ens tycka att det tillhör hösten, det är enligt mig snarare pre-winter, eller nåt ;)

2010-09-01 @ 17:46:48
URL: http://micaelabergne.blogg.se/
Skrivet av: nippan såklart!

Höstilder :)

2010-09-03 @ 21:23:38
URL: http://enjoin.blogg.se/

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback