Vi gillar olika.



(Bild:
aftonbladet.se)


Jahapp, valet igår blev ju rätt snopet. Ingen majoritetsregering, SD in i riksdagen som vågmästare och allmänt mycket smutskastning.
Som när Lars Ohly (Vänsterpartiet) vägrade sminka sig i samma rum som Jimmie Åkesson (Sverigedemokraterna). Okej visst, jag är inte FÖR Sverigedemokraterna och deras politik på något sätt, men att Ohly gjorde en sådan sak säger mer om honom än om Jimmie, egentligen. Han borde ha betett sig på ett mer vuxet sätt, han adderade bara bränsle till Sverigedemokraternas anhängare så att de kan bevisa hur mycket de slår underifrån och hur det lönat sig för dem.

Gick med i Vi gillar olika på facebook, en kampanj startad av Aftonbladet, och märkte min profilbild. För det stämmer ju. Men facebook är en krigszon just nu, alla är hatiska och går med i hatiska grupper. Är det så vi visar att vi gillar olika och inte stänger ute någon? Nej, enough with that. SD har inte fått en ärlig chans att diskutera något annat än invandringspolitik, och har inte fått vara med i debatter på tv. Och nu är de hatade av majoriteten av Sverige. Varför inte bara föregå med gott exempel, eller ska vi bli som dem fast åt andra hållet? Är det bättre? Jimmie Åkesson säger att han inte vill skapa oreda i riksdagen, bara ta sitt ansvar. Okej, ge honom en ärlig chans bara. Vi vet ingenting än. Men, måste upprepa att jag är mycket kritisk till honom och deras politik överhuvudtaget, jag ser väldigt gärna Miljöpartiet i ett samarbete med Alliansen och jag hatar all form av främlingsfientlighet, men alla förtjänar faktiskt en chans. Och nu har vi ju inte så mycket till val, de är ju i riksdagen vare sig vi vill det eller inte.

Dessutom tror jag att Fredrik Reinfeldt gör vad han kan för att skapa en bra och rättvis regering nu. För han är definitivt ingen ond människa. Hade han verkligen blivit omvald då?

Kommentarer
Skrivet av: Tobias Hallberg

YES!! Jag trodde att jag nästan var ensam om att tycka såhär!! Bra skrivet!! :)

2010-09-20 @ 17:37:17
Skrivet av: Micaela

Tack Tobias! :D


Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback