Mitt bildtunga 2011.

Tycker jag haft ett väldigt giltigt skäl till blogguppehåll med tanke på Stockholmsbesök, jul, pojkvänsmys, födelsedag och nyår, men här kommer en sammanfattning av mitt 2011. Same procedure as last year :)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Åkte till Ungern, åkte sjukbil till akuten TWICE, kom in backstage på Peace & Love, blev modellfotograferad TWICE. Plus att jag såklart började på Skeriol och lärde mig nya saker där, som tvålar och salvor.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga tror jag, men om jag hade det så höll jag dem inte för jag har varken slutat eller börjat med något 2011!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Bara facebook-vänner i så fall, och min mammas kusin!

4. Dog någon som stod dig nära?
Njae, skulle väl vara Gary Moore, Elizabeth Taylor och Amy Winehouse då.

5. Vilka länder besökte du?
Ungern, och det var underbart!

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Det hände ändå ganska mycket i början och mitten av 2011, men mot slutet kände jag mig rätt ensam då mina kompisar flyttade iväg till olika ställen. Så mer sällskap då, kanske.

 

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
29-30 juni (den natten spelade Kings of Leon för mig i Borlängemörkret)
22 juli (ute i skärgården, mamma brände armen på skållhett vatten när vi gick på grund, och Utöya...)
17 september (jag sa till Robin mitt i natten att jag verkligen gillade idén med att vara hans, och då fick jag bli det!)
29 december (jag fyllde det magiska 20 år, och födelsedagen innefattade precis ALLT)

8. Vad var din största framgång 2011?
Jag mognade helt klart detta år, upptäckte mer och mer vem jag verkligen är. Vågade gå på konserter helt själv och hoppa omkring i publiken, helt uppfylld av musiken. Hittade helt nya inspirationskällor och började trivas med mig själv.

9. Största misstaget?
I början av året gillade jag inte mig själv tyvärr. Min osäkerhet och panik resulterade i att jag förmodligen sårat människor jag brytt mig om och fått betydelsefulla saker att rinna ur händerna på mig. Jag hatade den jag höll på att bli och kände inte igen mig själv.

 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har väl varit lika sjuk som vanligt.. Magkatarren i början av året var nog dock det värsta jag varit med om hittills i mitt liv.

11. Bästa köpet?
Min telefon som är helt felfri, alla julklappar som blev uppskattade och mitt i prick, BUDAPESTRESAN!

 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Än en gång, Budapestresan... Och telefonen kommer bli dyr när jag betalat klart den. Och julklappar, haha.. Förmodligen mat, kläder och alkohol också. Plus tågresor till Stockholm! Men Budapest var nog dyrast ändå..

 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Filmkvällar mitt ute i ingenstans, att glömma bort irritationen i trånga publikmassor när mina favoritband äntrade scenen, Robin, sushi som jag precis börjat älska och verkligen ÄLSKAR, när Jared Leto vinkade till mig, när jag gick på systemet för första gången och köpte mig en fin flaska äkta champagne, plus massa annat.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Charmer (and so on, to infinity and beyond) - Kings of Leon
23 - Jimmy Eat World 
Hide and Seak - Imogen Heap
My Hero (acoustic) - Foo Fighters
Am I Wry? No - Mew
Be Quiet and drive (Far away) - Deftones
Judas (!!) - Lady Gaga
Taken for a fool - The Strokes
Sweet Disposition - The Temper Trap
Holocene - Bon Iver
Karlavagn - The Deer Tracks

Hello - Martin Solveig feat. Dragonette

Like eating glass - Bloc Party
Jag Kommer - Veronica Maggio (dock inte på ett positivt sätt, längre)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Med risk för att låta lite whiny så har jag nog varit väldigt ledsen varje år de senaste åren, så jag säger varken buhu eller bähä. Möjligtvis gladare.

 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Kontrollerat mig själv, fast samtidigt hade jag också velat ha mindre självkontroll. Gäller helt olika saker bör väl tilläggas. Och även fast jag är medveten om att jag börjat läsa mer 2011 än på många år så önskar jag att jag orkade läsa bara lite extra.

18. Hur tillbringade du julen?
Med lillebror hos farmor i Tina.

19. Blev du kär i år?
Ja. Flera gånger i ärlighetens namn, men på olika sätt.

20. Hur många one night stands?
Pass.

21. Favoritprogram på TV?
Egentligen inget nytt som kom på TV 2011. Jag kollar knappt på nutids-tv, jag är fortfarande fast i Vänner och Sex and the City, jordklotets bästa serier någonsin. Dessutom gav jag mig in på en egen re-run av OC som jag inte sett på flera år och insåg varför jag gillat den så mycket. Fram tills halva andra säsongen. Men nej, inget nytt.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av 2010?
Nej, jag känner inget hat och det är förbannat skönt!

23. Bästa boken du läste 2010?
Nick och Norahs oändliga spellista. Läste ut den på EN dag, den var fantastisk och filmen var en besvikelse. Bara vanligt vatten var också riktigt bra och lästes ut ovanligt fort den med.

24. Största musikaliska upptäckten?
Deftones, Mew, Bloc Party och Foo Fighters.

25. Något du önskade dig och fick?
Kompletta serieboxar av Sex and the City och Vänner! Plus att jag hittade en underbar pojke som jag älskar, och tur som jag har så älskar han mig tillbaka. Att han dessutom är kock är inget minus...

26. Något du önskade dig men inte fick?
Många saker. Sen insåg jag att jag var better off without it.

27. Årets bästa film?
Som kom i år - Melancholia heeeelt klart. Se den, helt fantastisk är den!
In time var också bra, likaså The Adjustement Bureau. Och räknas Talihina Sky? ;)

Men 2011 började jag ett projekt som kommer bli ännu större 2012 - att beta av storfilmer som anses bra/IMDB's Top 250. Från detta projekt såg jag dessa fantastiska filmer;
The Shawshank Redemption
One flew over the cuckoo's nest (fast den såg jag egentligen 2012, nämligen igår, men jag låter den vara med här ändå).

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
ALLT.
Åkte in på akuten med min stackars pojkvän mitt i natten för att han hade magsmärtor. Det kunde ha varit allvarligt då han några dagar tidigare fallit offer för misshandel, men som tur var var det ingen fara. Kom hem 08.30, dök i säng och blev traditionsenligt väckt med frukost och paket på sängen av min lilla familj 3 timmar senare. Åkte ner på Rättvik, hämtade ut en tårta, handlade med klass på systemet (!), fikade med släktingar och vänner, fick uuuuunderbart tillagad oxfilé av min käre Robin och spelade slutligen Buzz med honom och Samuel.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag inte tvekat i viktiga situationer.
Att jag kom längre fram på Kings of Leons spelning...

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Snyggare än någonsin, faktiskt!

31. Vad fick dig att må bra?
Sena nätter, blandade spellistor på Spotify, livekonserter, kyssar i natten, snurriga nattliga äventyr med spännande människor.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jared Followill
Jared Leto
Julian Casablancas
De blir ännu snyggare när man sett dem live liksom ;)

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Fredrik Reinfeldt hos Hellenius hörna. Har aldrig skrattat så mycket åt/med en politiker, så jävla rolig var han!

34. Vem saknade du?
Min katt, som vanligt.. Morfar, lite mer än vanligt. Och andra människor som bara försvann när jag trodde de fanns där.

35. De bästa nya människorna du träffade?
Robin, och hans familj! Har fått så bra kontakt med hans moster Angelica, som är jämnårig med mig och bloggar på
den här adressen.
Och min sömnadsklass + andra elever på Skeriol såklart!

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att folk kan stanna för evigt i ens hjärta, men inte nödvändigtvis i ens liv, och att det kanske bara är bra.
Att kaos och ångest kan vara okej, det betyder att man bara går igenom en brytningsperiod och att man ska bli starkare.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år?
"No I'm not saying I'm sorry, one day maybe we'll meet again"

"I must show, it's my show.
I must go.

With my soul by my hand.

Where I stand, it's my role, it's my soul" 

"Don't you let those tears quench the thirsty ground"

"Once you've had enough, carry on.
Don't forget to love, before you're gone."


 

I must show, it's my show, I must go
With my soul by my hand
Where I stand it's my role, it's my soul

 



































Kommentarer
Skrivet av: Jennie

Mycket kul som hände förra året!

Skrivet av: Madeleine

Ja, allt bra med mig! :D Hur är det själv? :)

2012-01-07 @ 18:51:04
URL: http://madeleinerolin.myshowroom.se
Skrivet av: N E L L Y

- åh vad spännande! :) Jag satsade också på det, men har ingen aning om text än, haha! Så får se när det blir :)

2012-01-08 @ 15:34:07
URL: http://nnahlbom.blogg.se/
Skrivet av: Johanna Öberg

många jätte fina bilder:D



mitt år har varit bra hittills^^ känns som att man har fullt upp hela tiden. själv då vännen?:) Kram

2012-01-08 @ 15:41:10
URL: http://asiwantit.blogg.se/

Din åsikt här:

Du heter:
Stammis?

Din E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback